tirsdag den 13. marts 2012

Pestosnegle

Jeg havde syge børn i går og måtte have en dag hjemme med dem.
De er ikke særlig gode til at se på mig arbejde (stillesiddende), så jeg valgte den aktive udvej: køkkenet.

Det blev til grovboller og pestosnegle, bagt på slum.
Og de var sindssygt gode.

Opskrift:
(ca!!)

- 4 dl lunkent vand
- 50 g gær (det skulle gå stærkt, brug gerne halvdelen og forlæng hævetiden).
- 1 tsk salt
- 1 tsk sukker
- 1 spsk smagsneutral olie
- 2 spsk yoghurt
- en håndfuld hørfrø
- en stor håndfuld havregryn
- rugmel, hvedemel og durummel i skøn forening til dejen er mættet (men stadig klæg!)

Stil til hævning i en times tid.

Tag fra til 12 små boller, og rul resten af dejen ud i en firkant. Smør pesto på firkanten og rul sammen til en roulade. Skær dejen i 2 cm tykke skiver og læg på en bageplade. Tryk dem let inden du lægger noget over og stiller dem til hævning min. 30 min.
Fyr det hele i ovnen i 11-13 min. Pensling er ikke nødvendig.

Bon appetit.

...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar her. Jeg bliver så glad, og jeg lover at svare !
:-D