mandag den 23. maj 2011

Chokoladesmåkager

Den her opskrift har min mor lavet i årevis, og de er bare super fantastiske. Sprøde, søde, knasende og med store nødder. What's not to love? De er mine absolutte yndlingssmåkager.

Chokoladekager
Kager til 12 - ca. 55 stk.
  • 75 g blødt smør
  • 100 g sukker (ca. 1¼ dl)
  • 50 g brun farin (ca. ¾ dl)
  • 1 æg
  • 150 g hvedemel (ca. 2½ dl)
  • 1 tsk vaniljesukker
  • ½ tsk natron
  • ½ tsk fint salt
  • 100 g grofthakket mørk chokolade (ca. 50% kakao)
  • 50 g hasselnøddekerner i halve
  • Bagetid: Ca. 7 min. ved 175°.
·         Rør smør og sukker godt sammen. Rør farin og æg i. Bland hvedemel sammen med vaniljesukker, natron og salt og vend det i smørblandingen. Tilsæt chokolade og nøddekerner. Sæt med 2 teskeer dejen i toppe på en plade med bagepapir. Tryk dem lidt flade. Bag kagerne øverst i ovnen. Spis kagerne, mens de er nybagte og lune.
·         Kilde: Karolines Køkken

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar her. Jeg bliver så glad, og jeg lover at svare !
:-D